Chirurgia stomatologiczna

Bezbolesne i komfortowe zabiegi to nasz priorytet

Chirurgia stomatologiczna

Na przestrzeni lat chirurgia stomatologiczna zmieniła się całkowicie. Minimalnie inwazyjne podejście, delikatne, precyzyjne procedury, całkowite znieczulenie spowodowały, że zabiegi wykonywane w jamie ustnej są zazwyczaj zupełnie bezbolesne, a rekonwalescencja po nich krótka i bez powikłań.

Leczenie nie powinno wywoływać u pacjentów obaw, gdyż każdorazowo zabieg jest dobrze zaplanowany, a postępowanie dobrane do konkretnego przypadku. Nasz zespół lekarzy zajmujących się chirurgią stomatologiczną jest doskonale przygotowany merytorycznie a gabinety wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt, potrzebny by wykonać wszystkie konieczne zabiegi.

Chirurgia jest dziedziną medycyny, owianą złą sławą. Pacjenci często stresują się przed zabiegami, bojąc się powikłań oraz bólu.
W Exacto Stomatologia przykładamy ogromną uwagę do dokładnego przedstawienia pacjentowi planu leczenia oraz do doboru najlepszej metody dla danego przypadku. W myśl zasady” im lepiej znasz swojego wroga, tym mniej się go boisz”, lekarz prowadzący omawia przebieg planowanej procedury. Pacjent może zapytać o wszystkie szczegóły, by czuć się komfortowo i niepotrzebnie nie panikować przed, w trakcie, ani po zabiegu.
Nowoczesne metody i środki znieczulające całkowicie znoszą odczucie bólu w trakcie wykonywania zabiegów. Dodatkowo, po zakończeniu pacjenci otrzymują antybiotyk (jeśli konieczny), środki przeciwbólowe oraz zimny kompres.
Personel z troską i zaangażowaniem pomaga pacjentom w okresie pozabiegowym, by jak najszybciej wrócili do zdrowia i pełni sił.
Komfort pacjenta jest dla nas najważniejszy!

Wszystko dostępne w jednym miejscu

Pełny zakres procedur chirurgicznych

Ekstrakcja

Bezbolesne usunięcie zębów, których nie daje się uratować w toku leczenia zachowawczego lub protetycznego. Każdy ząb jest sprawdzany pod kątem możliwości jego zachowania, a dalsze postępowanie dokładnie ustalane z pacjentem.
Ekstrakcja jest procedurą ostateczną!

Chirurgiczne usuwanie ósemek, także zębów zatrzymanych

Zęby mądrości często rosną w nieprawidłowym położeniu, lub zwyczajnie nie ma na nie miejsca w łuku zębowym. Nasilające się stany zapalne, stłoczenia zębów przednich czy dolegliwości bólowe zmuszają, by usunąć ząb podczas zabiegu chirurgicznego.

W naszych gabinetach, dzięki szczegółowej diagnostyce i minimalnie inwazyjnemu podejściu nawet najtrudniejsze zabiegi są przeprowadzane w przyjemnej i komfortowej atmosferze, oraz pełnym znieczuleniu (bezbolesne usuwanie).

Usuwanie zębów złamanych lub niewyrżniętych

Jeżeli dojdzie na skutek urazu, wypadku lub nawet przypadkowego nagryzienia czegoś twardego do złamania zęba, jego usunięcie może okazać się sporym wyzwaniem. Podobna sytuacja ma miejsce, gdy ząb w ogóle nie pojawił się w jamie ustnej. Ekstrakcja wtedy staje się wyzwaniem, na które nasz zespół czeka w gotowości. Realizujemy zabiegi na zlecenia protetyczne, ze wskazań ortodontycznych, dokańczamy nieudane ekstrakcje.

Resekcja wierzchołka korzenia

Zabieg, który polega na odcięciu wierzchołka korzenia i usunięciu wraz z otaczającą go zmianą. Procedura ta jest zazwyczaj wykonywana jako ostatnia próba ratowania zęba, lub gdy chcemy zachować nienaruszoną, obecną w ustach pracę protetyczną

Odbudowa wyrostka zębodołowego

Po ekstrakcji zęba dochodzi do zaniku tkanki kostnej w miejscu, gdzie kiedyś znajdowały się korzenie. Może to utrudniać, lub uniemożliwić wszczepienie implantu. Wykonujemy zabiegi sterowanej regeneracji kości z użyciem materiałów kościozastępczych oraz osocza bogatopłytkowego PRF. Możliwe jest także zabezpieczenie zębodołu materiałem, w celu utrzymania objętości pod przyszłą odbudowę implantologiczną.

Plastyka połączeń z zatoką szczękową

Często zdarza się, że zabieg usunięcia zęba w łuku górnym, powikłany jest otwarciem zatoki szczękowej. Takie połączenie musi zostać prawidłowo i natychmiast zaopatrzone, by nie doprowadzić do trudno leczących się powikłań. Gdy dojdzie do tego w naszych gabinetach, zespół jest gotowy, by natychmiast zaopatrzyć pacjenta i wykonać plastykę na tym samym zabiegu.
Wykonujemy również zabiegi u pacjentów, u których doszło do powikłań poza naszymi gabinetami, lub gdy połączenie ujawniło się dopiero po czasie.

Torbiele, zamiany zębopochodne, zmiany na błonach śluzowych, przygotowania pacjentów protetycznych, zaopatrzenie po urazach dopełniają wachlarz oferowanych przez nasz zespół procedur.

RTG, Tomografia, OPG - wszystko pod ręką

Kompleksowa diagnostyka RTG

Gabinety Exacto Stomatologia wyposażone są w najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny. Aparaty RTG oraz Tomografia komputerowa pozwalają na jednej wizycie wykonać badania i dokonać analizy konkretnego przypadku. Wszystko dostępne jest na miejscu, dzięki czemu oszczędzamy czas naszych pacjentów i znacząco skracamy etap przygotowania leczenia. Urządzenia pozwalają także na sprawdzenie efektów naszej pracy w trakcie, oraz po zabiegu, co minimalizuje ryzyko powstania błędu oraz ewentualnych powikłań.