PERIODONTOLOGIA

Periodontologia w Exacto Stomatologia

Czym zajmuje się periodontologia?

Zdrowie jamy ustnej to nie tylko zadbane i piękne zęby, ale również zdrowe dziąsła. Między innymi właśnie tym zagadnieniem zajmuje się periodontologia. Ta dziedzina stomatologii skupia się nad diagnostyką, leczeniem i profilaktyką chorób przyzębia oraz tkanek miękkich otaczających zęby. Przyzębie to struktury przyzębne odpowiedzialne za prawidłowe utrzymanie zęba.

Objawy, które mogą świadczyć o chorobach przyzębia to krwawiące dziąsła, odsłonięcie korzeni zębowych lub rozchwiane zęby. Głównym zadaniem periodontologii w Exacto jest utrzymanie zdrowia przyzębia oraz leczenie chorób, takich jak zapalenie dziąseł i zapalenie przyzębia. Wczesne rozpoznanie i wdrożenie prawidłowego leczenia zapalenia przyzębia może skutecznie i całkowicie zatrzymać rozwój tej choroby.

Dla kogo jest leczenie
periodontologiczne?

Leczenie periodontologiczne jest skierowane do pacjentów, którzy doświadczają różnych problemów związanych z przyzębiem, między innymi zapalenia dziąseł czy przyzębia, recesji dziąseł, jak również rozchwiania zębów. W takich przypadkach odpowiednio szybkie wdrożenie leczenia periodontologicznego może zahamować rozwój choroby i przynieść wiele pozytywnych skutków. Wśród nich są:

zachowanie zdrowia jamy ustnej na długie lata

zapobieganie stopniowej utracie zębów

poprawa estetyki uśmiechu

redukcja nadwrażliwości

poprawa samopoczucia pacjenta i jego jakości życia

skuteczne zapobieganie powikłaniom zdrowotnym związanym z chorobami przyzębia, takimi jak choroby serca czy cukrzyca

Periodontologia w Exacto

W Exacto zwracamy szczególną uwagę na profilaktykę i diagnostykę chorób przyzębia w jak najwcześniejszym stadium. Odpowiednio wnikliwa i precyzyjna diagnostyka pozwala nam w porę rozpoznać parodontozę, zapalenie czy recesję dziąseł oraz inne choroby przyzębia i wdrożyć stosowane leczenie. Leczenie periodontologiczne jest każdorazowo indywidualnie dostosowane do potrzeb pacjenta oraz stopnia zaawansowania jego choroby i składa się z kilku etapów.

Diagnoza

Precyzyjnie diagnozujemy oraz przeprowadzamy dokładne badanie jamy ustnej pacjenta. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, jesteśmy w stanie dokładnie ocenić stan dziąseł, przyzębia i kości żuchwy. Często wykonujemy również badania radiologiczne, takie jak tomografia komputerowa, aby ocenić stan kości.

Higienizacja

Przeprowadzamy zabieg profesjonalnej higienizacji zębów.

Leczenie poddziąsłowe

Jeśli choroba przyzębia jest zaawansowana, wykonujemy leczenie poddziąsłowe, które obejmuje usunięcie zakażonej tkanki i złogów spod linii dziąseł oraz wygładzenie powierzchni korzeni zębów.

Chirurgia

W niektórych przypadkach, gdy choroba jest zaawansowana, wykonujemy leczenie chirurgiczne, takie jak regeneracja kości lub przeszczep dziąsła. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych sprzętów oraz nowoczesnego znieczulenia, zabiegi te są w pełni bezpieczne, bezbolesne i skuteczne.

Kontrole

Zalecamy regularne kontrole stanu przyzębia u lekarza dentysty.

Nie ma zdrowych zębów bez zdrowych dziąseł. Zadbaj o zdrowe dziąsła z Exacto!

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

1. Jak dbać o dziąsła w domu?

Kluczowe w dbaniu o dziąsła jest codzienne dokładne szczotkowanie zębów oraz używanie nici dentystycznej i usuwanie resztek jedzenia, które mogą prowadzić do stanów zapalnych dziąseł. Dobrym pomysłem jest także regularne płukanie ust płynem, co pomaga w redukcji bakterii w jamie ustnej i zapobiega stanom zapalnym dziąseł.

Charakterystycznymi objawami chorób przyzębia jest krwawienie
z dziąseł podczas szczotkowania zębów lub stosowania nici dentystycznej, cofnięcie się linii dziąseł, luźne zęby lub wrażenie zmiany ich ułożenia oraz zaczerwienione, spuchnięte lub bolesne dziąsła.

Częstymi chorobami dziąseł jest, między innymi stan zapalny dziąseł wywołany przez nagromadzenie płytki nazębnej, choroba przyzębia, dotyka również struktur podtrzymujących zęby, takich jak kość i więzadła przyzębia, a także recesja dziąseł, polegająca
na cofaniu się linii dziąseł.

Wśród możliwych skutków nieleczonej recesji dziąseł znajdują się, między innymi, nadwrażliwość zębów na gorąco, zimno lub słodycze, wzrost ryzyka próchnicy oraz pogorszenie estetyki uśmiechu. Recesja dziąseł może również prowadzić do zaniku kości, która zwykle otacza korzenie zębów.

W naszej klinice w
periodontologii specjalizują się:

MARTA
BARTKOWIAK

PAULINA
KRAWCZYK

NATALIA
JAŃCZAK

KATARZYNA
MIZERKA

Specjalista Chirurgii Stomatologicznej
Założycielka Kliniki Exacto Stomatologia