LECZENIE
KANAŁOWE

Leczenie kanałowe

Endodoncja w Exacto Stomatologia

Leczenie endodontyczne, potocznie znane jako kanałowe, jest przeprowadzane w celu uratowania zęba, poważnie zaatakowanego przez procesy próchnicowe. Najczęściej leczenie kanałowe przeprowadzamy kiedy już próchnica spenetrowała tkanki zęba docierając do miazgi i wnętrze zostało zainfekowane. Objawy, na które trzeba zwrócić uwagę to silny ból, nadwrażliwość na zimno i ciepło, obrzęk dziąseł, pęknięcia zęba, czy też przebarwienia. Jednocześnie uszkodzenia miazgi zębowej mogą wystąpić również z innych. Mogą to być również urazy i uszkodzenia mechaniczne zęba oraz choroby przyzębia. Nie bez przyczyny pozostają również niewłaściwe nawyki żywieniowe i higieniczne.

Jednak bez względu na okoliczności – jeśli zajdzie potrzeba i leczenie kanałowe jest konieczne, nasi doświadczeni lekarze są w stanie pomóc nawet
w wyjątkowo trudnych przypadkach.

Leczenie kanałowe w Exacto ratunkiem dla Twoich zębów

Leczenie endodontyczne jest niezwykle ważną procedurą, ponieważ jego zaniechanie może prowadzić do różnych powikłań, w najgorszym przypadku może zajść potrzeba usunięcia własnego zęba. Jednoczesnie utrzymjący się stan zapalny może powodować rozprzestrzenianie się infekcji, zapalenie tkanek okołowierzchołkowych, jak również nasilający się ból i dyskomfort

Leczenie kanałowe pozwala na zachowanie własnych zdrowych i pięknych zębów na lata.

Wśród niewątpliwych zalet
skutecznego leczenia kanałowego w naszej klinice znajdują się:

zachowanie własnego zęba w jego naturalnym kształcie i kolorze

zapobieganie dalszym infekcjom i powikłaniom

precyzyjna i morfologicznie zgodna odbudowa zęba

eliminacja bólu i dyskomfortu

trwałość rezultatów

minimalna inwazyjność zabiegu

Leczenie kanałowe pod mikroskopem w Exacto Stomatologia krok po kroku

Proces leczenia kanałowego rozpoczynamy od gruntownego wywiadu z Pacjentem.

Następnie przystępujemy do diagnostyki, która obejmuje wykonanie dokładnych badań obrazowych, takich jak zdjęcia rentgenowskie lub tomografia komputerowa. Podajemy pacjentowi znieczulenie miejscowe, po czym opracowujemy zmienioną chorobowo tkankę, aby uzyskać dostęp do kanałów korzeniowych.

Usuwamy zainfekowaną lub uszkodzoną miazgę z wnętrza zęba za pomocą zaawansowanych narzędzi endodontycznych.

Dokładnie oczyszczamy kanały korzeniowe z resztek zainfekowanej tkanki oraz bakterii za pomocą roztworów antyseptycznych. Po oczyszczeniu i przygotowaniu kanałów korzeniowych wypełniamy je gutaperką, która skutecznie uszczelnia przestrzenie wewnątrz zęba.

W Exacto Stomatologia naszym priorytetem jest jakość oraz skuteczność leczenia w połączeniu z komfortem naszych Pacjentów.

Dlatego w swojej codziennej pracy stosujemy zaawansowane technologie, narzędzia i materiały, dzięki którym leczenie jest dokładne, precyzyjne i trwałe.

Każdy zabieg leczenia kanałowego przeprowadzamy z użyciem mikroskopu.

Pozwala on naszym lekarzom na dokładne obejrzenie kanałów korzeniowych w dużym powiększeniu. Dzięki niemu możliwe jest również precyzyjne usunięcie zainfekowanej miazgi, dokładne oczyszczenie kanałów oraz ich szczelne wypełnienie specjalistycznym materiałem.

Kolejnym nieodzownym elementem każdego zabiegu endodontycznego jest również koferdam.

Jest to elastyczne zabezpieczenie, które izoluje ząb przed dostaniem się do niego wszelkich bakterii dając pewność, że stan zapalny nie pojawi się wtórnie w przeleczonym zębie.

Każdorazowo stosujemy ciepłą gutaperkę.

Jest to elastyczny, trwały i aseptyczny materiał umożliwiający precyzyjne wypełnienie kanałów korzeniowych.

Przeprowadzając diagnostykę stosujemy tomografię komputerową.

Dzięki temu możliwa jest dokładniejsza ocena przebiegu złożoności kanałów zębowych.

Czym jest powtórne leczenie kanałowe?

Trafiają do nas Pacjenci, u których pierwotne leczenie kanałowe okazało się nieskuteczne. Należy wtedy przeprowadzić ponowne leczenie kanałowe, które polega na ponownym, dokładniejszym przeprowadzeniu procedury. W takich przypadkach nasz zespół również przychodzi z pomocą. Zabieg powtórnego leczenia kanałowego jest zazwyczaj bardziej wymagający, jednak w tym zakresie posiadamy zarówno doświadcznie jak i wiedzę.

Leczenie kanałowe w Exacto - precyzja, wiedza i doświadczenie.

Powody, dla których może być konieczne przeprowadzenie powtórnego leczenia kanałowego, mogą być różnorodne:

• niedokładne oczyszczenie kanałów korzeniowych podczas pierwszego leczenia,
  • brak dostatecznego wypełnienia kanałów,
  • obecność dodatkowych kanałów korzeniowych, które nie zostały wcześniej zauważone,
  • przemieszczenie lub złamanie materiału wypełniającego,
  • ponowna infekcja,
  • wtórne próchnicowe lub nowotworowe zmiany w okolicach korzeni zęba.

najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Leczenie kanałowe przeprowadzane jest przy zastosowaniu miejscowego znieczulenia, co zazwyczaj eliminuje dyskomfort podczas zabiegu. Dzięki temu większość pacjentów odczuwa jedynie niewielkie lub żadne dolegliwości podczas samego leczenia kanałowego.

Uniknięcie konieczności leczenia kanałowego zazwyczaj wymaga systematycznej dbałości o higienę jamy ustnej oraz regularnych wizyt kontrolnych u dentysty. Warto również unikać jedzenia słodyczy oraz przetworzonej żywności, stosować pasty z fluorem oraz wyeliminować szkodliwe nawyki, które mogą prowadzić do uszkodzenia zębów i konieczności leczenia kanałowego, takich jak obgryzanie paznokci, czy też używanie zębów do otwierania opakowań.

Sam zabieg leczenia kanałowego może być przeprowadzony na jednej lub kilku wizytach, w zależności od stopnia skomplikowania przypadku oraz stanu zdrowia pacjenta. Przeciętnie wizyta trwa od 60 do 90 minut, ale może być dłuższa przy bardziej złożonych przypadkach. Czasami realizujemy leczenie jednoseansowe, wtedy długość wizyty ustalamy indywidualnie z pacjentem.

Po zakończeniu zabiegu leczenia kanałowego (endodontycznego) zaleca się ostrożność w jedzeniu i piciu przez określony czas, aby zapewnić właściwe gojenie się tkanek oraz uniknąć ewentualnych komplikacji.

W naszej klinice w endodoncji
specjalizują się:

Endodoncja

Lekarz dentysta doktor nauk medycznych
Leczenie zachowawcze, endodoncja, protetyka
Leczenie zachowawcze, endodoncja, protetyka
Leczenie zachowawcze, endodoncja, stomatologia dziecięca

Cennik usług

Endodoncja