Krwawienie dziąseł

Przyczyny, objawy i leczenie

Jakie są przyczyny
krwawienia z dziąseł?

Często słyszymy w reklamach, że problem krwawienia z dziąseł rozwiąże odpowiednia pasta do zębów. Niestety to tylko wierzchołek góry lodowej.

Krwawienie dziąseł jest nie tylko nieprzyjemną dolegliwością, ale może świadczyć o istotnych problemach związanych z jamą ustną.

Przyczyny krwawienia z dziąseł

1. Zapalenie dziąseł

Zapalenie dziąseł jest jedną z najczęstszych przyczyn krwawienia z dziąseł. Stan zapalny dziąseł wywołany najczęściej przez nadmierne gromadzenie się płytki nazębnej jest główną przyczyną krwawienia.

2. Choroba przyzębia

Zaawansowane stadium zapalenia dziąseł może prowadzić do choroby przyzębia. W tym przypadku, stan zapalny dotyka struktury podtrzymującej zęby, prowadząc do krwawienia, recesji dziąseł, a także może być przyczyną utraty zębów.

3. Zbyt mocne szczotkowanie zębów

Zaskakującą i wyjątkowo prostą przyczyną może być nadmierna siła podczas szczotkowania zębów. Nieprawidłowe szczotkowanie może uszkodzić delikatne tkanki dziąseł i doprowadzić do ich krwawienia. W tym przypadku kluczowe jest zrozumienie i stosowanie prawidłowej techniki szczotkowania.

4. Stosowanie leków

Niektóre leki mogą wpływać na stan zdrowia dziąseł, co może prowadzić do krwawienia. Warto skonsultować z lekarzem, jakie preparaty mogą mieć wpływ na Twoje dziąsła i jak zadbać o ich zdrowie.

5. Niedobory witaminowe

Prawidłowa suplementacja ma bardzo duże znaczenie. Braki w diecie, zwłaszcza witaminy z grupy C i K, mogą prowadzić do osłabienia dziąseł i wywoływać skłonności do krwawienia.

Zdrowe dziąsła to zdrowe zęby. Nigdy nie bagatelizuj krwawienia z dziąseł!

Konsekwencje krwawienia z dziąseł

Krwawienie podczas szczotkowania zębów lub używania nici dentystycznej

Opuchnięte, zaczerwienione lub bolesne dziąsła

Powiększone dziąsła

Recesje dziąseł, czyli cofanie się ich linii

Luźne i ruszające się zęby

Jak temu zaradzić w mądry sposób?

Profilaktyka

Regularne i prawidłowe szczotkowanie zębów, używanie nici dentystycznej i płukanie jamy ustnej płynami przeciwbakteryjnymi mogą pomóc w zapobieganiu krwawieniu z dziąseł. Nasze higienistki w Exacto pomogą dobrać odpowiednie szczoteczki, pasty oraz nauczyć prawidłowej techniki szczotkowania. Wbrew pozorom to bardzo ważna kwestia.

Profesjonalna higienizacja jamy ustnej

Samodzielnie bardzo trudno o idealną higienę jamy ustnej i usunięcie wszystkich nagromadzonych złogów. W przypadku zapalenia dziąseł konieczne może być głębsze i bardzo precyzyjne oczyszczenie zębów nad i poddziąsłowo przez dentystę lub higienistkę.

Leczenie przyczyny

Leczenie krwawienia z dziąseł wymaga zazwyczaj leczenia samej przyczyny, a nie tylko objawów. W przypadku chorób przyzębia mogą to być zabiegi takie jak skaling i piaskowanie, a nawet zabiegi z zakresu chirurgii i periodontologii w zaawansowanych przypadkach.

Regularne kontrole i higienizacja

Regularne wizyty kontrolne u stomatologa oraz wizyty hignienizacyjne minimum co sześć miesięcy pozwalają na wczesne wykrycie i leczenie problemów związanych z dziąsłami oraz zapobiegają poważniejszym komplikacjom. Higiena jako zabieg to jak wizyta w SPA dla naszego uśmiechu. Pozwala ona dokładnie oczyścić trudno dostępne miejsca, wykryć problemy na wczesnym etapie i powinna na stałe zagościć w kalendarzu każdego świadomego Pacjenta.

Dziąsła są naprawdę ważne

Zarówno kość w której osadzony jest korzeń zęba oraz same dziąsła odgrywają ważną rolę w utrzymaniu własnych zębów na długie lata. Krwawienie z dziąseł to problem, który nie powinien być bagatelizowany. Wczesne rozpoznanie i odpowiednie leczenie mogą pomóc w uniknięciu poważniejszych konsekwencji dla zdrowia jamy ustnej.

W Exacto jesteśmy aby pomagać, doradzać oraz zawsze edukować naszych Pacjentów. Jeśli masz pytania dotyczące krwawienia z dziąseł lub potrzebujesz pomocy w leczeniu tego problemu, skontaktuj się z nami, a nasi doświadczeni stomatolodzy i higienistki pomogą Ci w powrocie do zdrowych i pięknych dziąseł.